Neurologinen fysioterapia

Neurologinen fysioterapia on fysioterapian erikoisala, joka keskittyy erilaisten keskus- ja ääreishermoston sairauksien tai vammojen aiheuttamien haittojen kuntoutukseen. Näitä voivat olla esimerkiksi aivoverenkierron häiriöt, aivovammat, selkäydinvammat, erilaiset etenevät neurologiset sairaudet (esimerkiksi MS-tauti ja Parkinsonin tauti) sekä kehitys- ja CP-vammat. Neurologisten sairauksien tai vammojen seurauksena asiakkaalle voi kehittyä esimerkiksi muutoksia lihasjänteydessä, lihasheikkoutta, tuntopuutoksia, nivelten liikerajoituksia sekä erilaisia kiputiloja.

Neurologiseen fysioterapiaan erikoistuneet fysioterapeutit ovat kouluttautuneet edellä mainittujen sairauksien kuntoutukseen sekä erilaisten apuvälineratkaisujen löytämiseen. Fysioterapian tavoitteena on asiakkaan mahdollisimman hyvä liikkumis- ja toimintakyky, jotta osallisuus ja selviytyminen arjessa olisi parasta mahdollista sairaudesta tai vammasta huolimatta.

Sähköinen ajanvaraus

Kuntoutuksen tavoitteet ja sisältö suunnitellaan yhteistyössä kuntoutujan, kuntoutujan läheisten sekä mahdollisten muiden kuntoutuksen ammattilaisten kanssa. Neurologisten sairauksien kuntoutuksessa asiakasta ja hänen läheisiä tuetaan osallistumaan kuntoutukseen ja kuntoutuksen tavoitteiden saavuttamiseen.

Asiakkaidemme kokemuksia

Meitä Oulunseudun Fysioterapian henkilökuntaa ilahduttavat asiakkaat, jotka ovat saaneet apua vaivoihinsa. Tutustu tyytyväisten asiakkaidemme tarinoihin.

Blogi09.11.2021
Fysioterapiasta apua olkapääkipuun